dijous, 10 de maig del 2012

Prospecció (2a) a El Mont

Aquesta "entre" setmana només he fet dues sortides, però deu ni do quines sortides, d'aquelles per posar-me a prova per fer la tirada llarga del Proper Dimarts... 'Marató a el Mont'.

El Dimarts, amb en Quique, varem anar a Celrà, per fer la ruta de la Cursa del Conill. A les 9:45 quedàvem a Girona, avui en Quique va amb una 29 "prestà" per fer dentetes!!! està xula de coyongs!!! a veure com s'hi troba amb una 29 doble, a veure si te millors sensacions que amb la darrera que va provar.

Per anar a Celrà ho fem per St.Daniel, Camí de les Dones, Casa de les Figues i pista de Cal Dineret, avall fins a Celrà, passant pel Castell de Mabarrera. Fet i fotut, ja hem fet 300mts de desnivell i encara hem de començar la ruta.
Un cop a Celrà, ja agafem el carrilet del costat de la carretera a Juià i ens endinsem al bosc pels corriols. Puja-Baixa trencacames, sense massa desnivell, però a bon ritme.
Travessem la carretera de Bordils a St.Martí Vell, tot seguint fent corriols... molt nets i de molt ben fer. N'hi ha un que puja, a la dreta, com el recordo de la cursa, ja aviso... i l'enfilem sense més complicació que el patiment d'apretar els pistons un punt o dos més per fer-lo tot sencer sense fer peu a terra.
Tornem a travessar la carretera de St.Martí Vell a Bordils i fem una aturada per menjar una mica i recuperar... també, fer-la petar. 5 min i ja tornem a pedalar, arribem a St.Martí Vell, i el pas de la riera aviso... 'Al tanto que rellisca!!!, amb compte!!!'... abans en parlo, abans me la fotu!!! M'ha patinat la roda del darrera i he lliscat per tota la riera emporlanada. Sort que lliscava per les algues i no m'he fet gaire res. Però el canvi ha patit les conseqüències de la caiguda i he doblegat la patilla, no entren els pinyons petits ni els grossos, així que hem d'anar per plegar.
Tornem uns metres enrere i, guiat per en Quique, fem asfalt fins Celrà, carretera fins El Congost i cap a caseta... a fer de mecànic!!!

Un altre dia ja la farem sencera!!!

Tot i així, una sortida de 51'5km, 3:15Hr i un desnivell+ de 950mts.


Avui Dijous, desprès d'un dia "apagat" com el d'ahir al matí, sembla ser que avui toca "solarium".
Tenia previst anar a Esponella per gravar track i investigar una mica de camins per la sortida del proper Dimarts,... i així ha estat.

9:00 del matí i ja soc a Crespià, amb la bici descarregada del cotxe i començo a pedalar. El primer camí que faig... i sense sortida. Be, començo be el dia.
Vinga, torno a carregar el track que porto "pintat" al gps i m'asseguro de seguir-lo correctament. Ara si, vaig reseguint tota vora del Fluvià (tal com em va dir en Lato, el dia que varem sortir junts), fent un puja-baixa per uns petit turó, segueixo la línia de llum i pista que em porta a la carretera de Besalú-Figueres. La travesso per sota, pel tub, i veig que està força brut de matolls. Començo a enfilar pista fins el Puig de Sta.Magdalena i a l'arribar-hi, gaudeixo una petita estona de l'indret... preciós!!!
Segueixo, ara cap a Ca n'Alzina i el Turó de Ca n'Alzina, on m'he "perdut" buscant un corriol i he fet un baixa-puja per un corriol molt brut. Torno a Ca n'Alzina i ara ja agafo pista i camí, tot fent una petita volta i fins a Coll Sacreu i a trobar l'asfalt i la carretera asfaltada que puja de St.Martí Sesserres. Vaig trobant marques a cada Km... 10Km 8%, 9Km 9%, 8Km 8%... quins ànims!!!
No tinc pensat pujar a fer cim, només vull pujar fins Falgars... i així ho faig. Arribo a la corva i agafo el camí fins la Font de Falgars i ja toca reposar una mica, tot gaudint (un altre cop) de l'indret on em trobo... es-pec-ta-cu-lar!!!






Fotos tretes del Google Earth

1:40Hr, tot i perdre'm. Això apunta a les previsions que tinc de 2 / 2:30Hrs d'Esponellà - La Mare de Deu del Mont.
De baixada... pel corriol del Segueró!!! Quin pedregam!!!, ja no el recordava tant i tant trencat. S'ha de vigilar, i tot i així, prefereixo baixar i fer a peu molts de talls, no vull prendre mal, i amés vaig sol.
Abans d'arribar al Segueró, giro a l'esquerra i fins la carretera que he pujat abans, per trobar-me amb la pista que baixa pel Coll Sacreu, i al Turó de Ca n'Alzina, provo un corriol, que tot i que fa una mica de volta, val la pena de fer!!! Segueixo baixant per Sta.Magdalena i baixa, i baixa que ja soc a la carretera de Besalú a Figueres. Aquest cop el travesso per dalt i segueixo la pista fins el Fluvià.
Com la baixada a estat molt ràpida (48min.) aprofito per anar a provar alguna alternativa. M'acosto fins la resclosa de Serinyà i veig que la puc travessar sense problemes. Així que ja soc a l'altre costat del Fluvià i segueixo tota vora del riu. No fa tant de puja-baixa i en un tres i no res ja soc a Esponellà. Aquí, també vaig a investigar un altre alternativa. Aquesta ha sortit "rana" i no m'estavia res, doncs la pujada asfaltada que hi ha per Fang Aventura no la recomano. Així que per tornar a Esponellà ho faig pel camí que ja em conec, el que va tota vora de la carretera de Melianta.
D'Esponellà a Crespià, per asfalt i sortida completa!!!

Finalment, 3:30Hr, 46'5Km i un desnivell+ de 1240mts.

Tot preparat pel gran repte!!!
Dimarts, 15 de Maig.
8:00Hr a Fontajau (Quique), o 8:15 a Sarrià de Ter (Xevi)
Previsions de 8Hr, 100Km i 2000mts+
10:00 / 10:30 Esponellà (Rotonda)
12:00 / 13:00 La Mare de Deu del Mont
15:00 Esponellà
17:00 / 18:00 Girona

Qui ens vulgui acompanyar, serà ben rebut... quants més serem més riurem!!!
Bon nivell i ganes de pedalar, res més!!!



Salut!!!

3 comentaris:

  1. Ok! Dani29er sapunta!!! Aixo no ho podem deixar perdre!! Ens veiem a fontajau, makines!!

    ResponElimina
  2. i jo!!! .... m'agraden aquestes "petacames"

    Dani, quedem a les 7'40 a Bescanó??

    ResponElimina
  3. ja m'agradaria seguir-vos...però treballo... quina escasa yant guatxi... que us vagi bé i a disfrutar-la !!! una abraçada a tots! i gasssss a les trialeres, com més depressa millor es passen!

    ResponElimina