dijous, 2 de febrer del 2012

Abans no vingui l'hivern de debò...

Desprès de la pluja del dissabte a la tarda, el Diumenge vaig decidir fer el "manta" i fer "sofing" al costat del foc. Un dia de repòs TOTAL i merescut. Tot i així no va ser fàcil aguantar-me les ganes fins a mig matí... i es que no feia gens de mal dia per sortir a pedalar una estona.

Aquesta setmana sembla que si que si que entrarem de plé a l'hivern, així que els dies que faci bo s'hauran d'aprofitar tot el que es pugui... i fer BTT, Running o Repòs depenent de la temperatura i/o pluges.

Després d'un dia de repòs i un matí de Dilluns espaterrant!, a les 10:45 em poso a pedalar sense res decidit per fer, ja veuré sobre la marxa cap on vaig.
Passo per St.Daniel, Font d'en Fita i pujo la segona pista a la dreta fins l'esplanada, per baixar fins la variant i tornar a pujar a l'esplanada... tot rumiant amb la ruta, em proposo de seguir i fer la mateixa ruta del dissabte amb algun petit canvi i afegitó. Així que d'aquí fins Can Mascort faig el mateix recorregut (porto 1 hora, 450desnivell+) i aquí canvio el corriol de pujada, baixada per pista i el Celre... per el Celre, pista de pujada i corriol de baixada, segueixo el mateix recorregut a la Vall Preona fins la Casa de les Figues, Puig Estela (ja porto 2Hrs, 900desnivell+) i St.Miquel, tot i que avui si que pujo fins dalt el castell i... tornada cap a casa que ja es hora d'omplir l'estómac.

Finalment, 2:39Hr, 37'56Km i un desnivell+ de 1013mts.
No és el mateix que amb companyia, ara bé... al ritme que he anat he estat poc distret!!!


Dimecres, desprès de reposar un altre dia, tenia previst anar a córrer una mica, però com encara no estic del tot "reparat" del genoll, decideixo sortir amb BTT (avui agafo la Cannondale) a fer un puja/baixa a St.Miquel i fer una mica de prospecció de camins, a veure si en trobo algun de nou.
Així, doncs, a les 11 del migdia, amb un dia "tapadot" amenaçant de fred i neu, pujo per St.Daniel, deixo la Font d'en Fita a la dreta i segueixo recte pel camí particular. Agafo un corriol a l'esquerra que em porta fins una torre de llum i el túnel de la variant, però que es queda mort. Torno a la pista i pujo una mica més i baixo fins la Font dels Lleons i segueixo per agafar el camí-pista de les dones. A mitja pujada agafo un camí que han obert no fa gaires dies, per veure si l'hi han acabat de donar sortida... però segueix mort. Sé que a pocs metres hi ha un altre pista, així que m'endinso al bosc, no més de 20mts, arrossegant la bici pel mig dels matolls i ja soc a l'altre pista... cap avall no se on va, i cap amunt encara menys... vaig cap amunt, passo per una casa-masia abandonada i segueixo amunt per corriol força tapat dins el bosc... però se que vaig en bona direcció... així que segueixo amunt i malauradament a peu... tot i que si l'enganxo!!! es podrà fer de baixada... sembla guapo!!! Així a estat que ja veig la pista... dalt de tot del camí de les dones, segueixo per aquesta pista que ara planeja una estona i ja torna a pujar fins Can Pol.
D'aquí, segueixo pista fins la torre d'alta tensió dels bancs i pista avall per fer un camí que crec que em portarà a la pista que puja del radar als bancs un altre cop.... aquesta si que la he trobat bé!!! De fet l'he agafat a l'alçada del darrer tram del corriol on giro a l'esquerra per seguir per camí i corriol a Puig Estela. Ja no faig més experiments... i segueixo per pista fins St.Miquel, reposo una mica, m'abrigo que per baixar fa una mica de fred... i cap a casa!!!

Finalment, 1:45Hr, 25Km i un desnivell+ de 522mts.


Dijous toca sortida Tarda-Nocturna, tot i les previsions dels temps anunciant nevades i temperatures gèlides, en Quim i Jo hem quedat com aquell que res, a les 17:15 per anar a Fontajau a veure si algú venia i ens volia acompanyar... sembla que no hi ha gaire gent "llampada" com nosaltres dos que pensin en anar a pedalar avui al cap baix de la tarda.
Així que sense perdre gaire el temps, a les 17:36 ens posem a pedalar des de Fontajau a St.Daniel. Encara no es que faci gaire fred!!! jo n'esperava més!!! A mida que el dia i la claror minvi ja es farà notar la fred, ja ens ho trobarem!!!
De St.Daniel fem una pujada per camí fins dalt Montjuic, i tornem a baixar  per la Terrera, Font del Ferro i enfilem la pujada per pista a St.Miquel. El vent fa que la sensació de fred augmenti considerablement, així que passada la variant, agafem un camí a l'esquerra per endinsar-nos a la muntanya i fer un ziga-zapa puja/baixa per camí i corriol que ens du a la pista del mur. Aquí ja hem d'anar amb els llums encesos, pugem per aquesta pista i ens desviem a la dreta per tornar a la pista de St.Miquel, fent algun corriol. Seguim per la pista fins dalt del Castell de St.Miquel, on parem per posar-nos el "xubasquero" per anar de baixada... que l'aire és molt fred, però molt, molt fred!!! El termòmetre marca -4'5ºC però amb l'aire que fot... la sensació és de -10 o -12º... una fred que pela!!!
Baixem per el camí de les pedres i pista fins St.Daniel. Amés, baixant, com que un en prou feines té que pedalar... la fred et cala per dins i jo al menys tinc els dits de les mans que no m'els sento. Tot i això no és un dels dies que he passat més fred.
Ja només ens queda arribar a Sarrià. Però com la carretera passa pel costat mateix del Ter... Collons quina fred!!! Amb un aire que fot... Si bufa més fort aquí que a dalt de la muntanya!!! Quins 7min que he passat mes freds!!! Hem anat depressa, però semblava que el camí era mes llarg que de costum.

Un cop arribats a casa... estem satisfets de la sortida, son aquelles coses que un agraeix quan la te feta!!!

Finalment, 1:55Hr, 22Km, i un desnivell+ de 516mts.


Aquest cap de Setmana... no se que fer, el genoll no està en condicions d'anar a córrer, amés les inscripcions a la Cursa de la Nocturna de Rocacorba ja estan tancades i no m'hi he apuntat. L'Open BMW de BTT de Quart és una opció pel Diumenge, però amb les previsions del temps que ens donen, no se, no se, la veritat que no tinc res clar per fer.


Salut!!!

1 comentari:

  1. Quan sigui gran vull ser com tu. Que valents!!! Jo m'he "rajat", no volia passar fred i m'ha fet por. Aquests dies la veritat és que s'ha de tenir empenta per sortir a pedalar. A veure si t'acabes de recuperar.
    Salut.

    ResponElimina