diumenge, 26 de juny del 2011

Cap de Setmana de St.Joan

Ja se sap que per St.Joan, alguna copa de més i anar a dormir tard és de costum,... al menys en mi.
Doncs ja que se el que pot passar el divendres, desprès de celebrar-ho amb companys del Càmping, abans del divendres al matí... deixa'm que faci una sortida per contrarestar aquests petits excessos que m'esperen en aquesta nit.
Així que Dijous, aprofitant que la feina sembla estar força endreçada i el dia s'ha posat mig ennuvolat, a les 4:30 de la tarda, decideixo agafar la bici i anar a Platja d'Aro, mentre la meva dona i les meves filles hi aniran amb cotxe... i ja ens trobarem allí per acabar de preparar la "xefla".
Així que començo a pedalar i enfilo per St.Daniel direcció Bicentury, aquí agafo carril bici fins a Quart i ja m'endinso per la muntanya... Llambilles, St.Cristòfol del Bosc, travesso la carretera de Sta.Pellaia i cap al Puig de les Miloques, la Urbanització de les Gavarres i pista de puja/baixa/puja cap a Puig Gros i el Coll de Matxo Mort, Romanyà (passant per Font Josepa), Golf del Masnou i baixada a Castell d'Aro per arribar al Càmping Valldaro.
Ha estat una ruta "pistera" sense cap complicació, força "durilla" sobre tot el Puig Gros, que no hi havia passat mai i fins arribar al dipòsit hi ha unes rampes dretes,... molt dretes. Al fer la ruta tot sol no m'he aturat gaire estona, només a 'canviar el suc a les olives' en un parell de cops i també a gaudir de les vistes que ens regala la natura.

La propera tinc que fer muntanya de Bicentury a Quart, avui no ho he fet per que no sabia com aniria de temps i per no complicar-me la ruta, he anat a lo segur i conegut.

Ruta de 2:45Hr, 47km i 950desnivell+... no ha estat gens malament, comptant que 10min els he emprat per reparar la roda punxada del darrera.

I el Dissabte, ja tenia previst sortir amb en Xevi de Manlleu, i en Josep Maria i l'Òscar també s'han apuntat ja que tinc pensat fer una ruta "nova" per en Xevi de Manlleu i algun corriol nou per l'Òscar i en JosepMaria...  i tornar a fer el Corriol de Baixada de la Creu d'en Barraquer. En Josep Maria no porta la seva bici i a agafat una vella que té... rígida, però rígida de davant i darrera!!! amb dos plats, el gros de 48 i el petit de 34, amb 8 pinyons... el gros de 30, crec. Avui crec que haurà de patir!!! jejeje
Així que quedem d'hora, a les 7:30 del matí, fa fresqueta i s'hi va molt bé a aquesta hora. El dia promet i aviat farà una calor d'aquelles que esclata el cap a les sargantanes!!! Agafem Carril bici per anar escalfant motor i cames. Avui la companyia és de la que pedala fort... i ja l'hi fotem un ritme alt de bon començament. En 20min ja érem a l'estació de la Font Picant... als 30min ja érem a la pujada d'alou per girar a l'esquerra, passar per sota la carretera i travessar la riera Ridaura (mitja de 21km/Hr).
Allí seguim el carril verd direcció a Llagostera, i agafem una pujada fins a Puig Sellers, per baixar per l'altre vessant direcció a Platja d'Aro, fins arribar a la bassa i girem a la dreta direcció a la "V"... un camí molt tapat i que be molt be de fer a l'estiu. Puja, però tampoc massa i fins la "V" es fa molt bé. Jo davant marco el ritme i la ruta, en JosepMaria tot darrera meu i en Xevi també segueix molt bé... l'Òscar l'hi costa una mica més, però va fent al seu ritme.
Abans de la "V" aviso en Xevi que el que vé ara si que puja de valent, així que travessem la riera i apa... a pujar!!! Jo he pujat molt bé, en JosepMaria l'hi costa una mica, però és per la bici... en Xevi no ho està fent gens malament i aguanta el ritme perfectament... l'Òscar es qui va al darrera un altre cop,... res que l'hi tocarà fer més entreno!!!
A dalt de la "V" hem agafat la pista cap al Montclar, St.Baldiri i la Creu d'en Barraquer... i apa a fer el corriol de baixada... corriol autèntic de 3'5km, 20min, 160desnivell-... per gaudir!!! ara en pugem un de tècnic, direcció a Pedralta que també et posa les piles!!! 0'7km, 40desnivell+.
Seguim pujant per asfalt fins a Pedralta i baixar per la pista cap a Solius, ja que portem ja estona i hem d'anar tornat ja. En la pista de baixada de Pedralta, l'Òscar a tingut una caiguda i s'ha pelat el colze esquerra i una mica l'esquena/cuixa... aquesta pista és molt sorrosa i ja he avisat abans de baixar que s'anés amb compte que patina força!!!
Bé que un cop a baix, ja hem agafat un petit corriol de pujada i baixada, per finalment anar ja cap al càmping, cremant l'últim cartutx en un "pique" de velocistes fent un sprint en plena recta de la pista que va tot paral·lela a la variant de Sta.Cristina d'Aro, la recta del Molí d'en Ramon. En Josep Maria ha estat el més ràpid, jo a "rebuf" i en Xevi tot darrera meu. L'Òscar no ha esprintat, ja que l'hi couen una mica les ferides.

Finalment, una magnífica ruta de 3Hr, 45'5km i 750desnivell+.

1. Per alguns d'aquests llocs que vas venir fins al càmping de Castell d'Aro, els vam fer diumenge passat quan vam anar als Àngels. No els havia fet mai, estàn bé!

Per cert, el "Corriol de baixada de la Creu d'en Barraquer" és el corriol de la MURTRA

2. Xavi,

Aquest camins que vaig fer tot anant de Sarrià de Ter a Castell d'Aro son molt "pisteros" ara bé... els indrets son preciosos i es gaudeixen molt... patint, es clar.
    M'anoto el Corriol de la Murtra, tu que ets d'aquests indrets tels deus coneixer i els deus baixar a tot gas!!!
    A veure si quedem un cap de setmana de juliol que feu una sortida i aprenc més corriols o camins.
    Com puc saber a quines hores quedeu i quina ruta teniu pensat fer???